Bardzo serdecznie zapraszamy wszystkich Państwa do odwiedzin w naszej szkole.

 

 

 

KRYTERIA USTAWOWE BRANE POD UWAGĘ W POSTĘPOWANIU REKRUTACYJNYM  DO PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017

 

Kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do przedszkoli publicznych i oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej oraz dokumenty niezbędne do potwierdzenia tych kryteriów, a także liczba punktów możliwych do uzyskania za poszczególne kryteria

 

I. Kryteria ustawowe

1. Do publicznego przedszkola i oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej przyjmuje się  kandydatów zamieszkałych na obszarze  gminy Szczecin.

2. W przypadku większej liczby kandydatów (zamieszkujących gminę Szczecin) niż wolnych miejsc, w pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnegosą brane pod uwagę łącznie następujące kryteria,

1)       wielodzietność rodziny kandydata*,

2)       niepełnosprawność kandydata,

3)       niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,

4)       niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,

5)       niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,

6)       samotne wychowywanie kandydata w rodzinie**,

7) objęcie kandydata pieczą zastępczą.

Za każde z wyżej wymienionych kryteriów można uzyskać po 40 punktów.

 

3. Do wniosku dołącza się dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata kryteriów, odpowiednio:

1) oświadczenie o zamieszkiwaniu dziecka wraz z rodzicami w Gminie Miasto Szczecin,

2) oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,

3) orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,

4) prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem

5) dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.

 

4. Dokumenty  3) - 5) są składane (do wyboru) w:

1) oryginale,

2) notarialnie poświadczonej kopii,

3) urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76 a § 1 KPA odpisu lub wyciągu z dokumentu,

4) kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata

 

PUNKTOWY SYSTEM OCENIANIA ZACHOWANIA

(program pilotażowy trwać będzie od 14.09.2015 r. do 31.08.2016 r.)

 

w klasach IV-VI Szkoły Podstawowej Nr 63

z Oddziałami Integracyjnymi w Szczecinie

 

W celu ujednolicenia ocen zachowania oraz zwiększenia ich obiektywizmu wprowadzono w naszej szkole punktowy system oceniania zachowania uczniów. Ustalono liczby punktów za działania pozytywne i negatywne (tabela 2 i 3) oraz sumy punktów na poszczególne oceny (tabela 1). Na początku każdego semestru uczeń otrzymuje 125 punktów, które odpowiadają ocenie dobrej. Liczbę punktów może powiększać lub pomniejszać przez konkretne zachowania. Punkty przydzielają nauczyciele oraz umieszczają je systematycznie w zeszycie klasowym i dzienniku elektronicznym. Dzięki temu uczniowie i ich rodzice mogą na bieżąco monitorować postępy w zakresie zachowania.

 

Ocenę punktową przelicza się na stopnie według skali:

 

TABELA 1

 

ZACHOWANIE

PUNKTY

wzorowe

200 i więcej

bardzo dobre

151-199

dobre

100-150

poprawne

51-99

nieodpowiednie

21-50

naganne

20 i mniej


Zasady ustalania ocen zachowania:

 

1.     Wychowawca klasy na początku każdego roku szkolnego zapoznaje uczniów oraz ich rodziców z Punktowym Systemem Oceniania Zachowania. Fakt ten zostaje odnotowany w dzienniku lekcyjnym.

2.     Ocenę zachowania ustala wychowawca klasy w oparciu o uzyskaną na koniec semestru sumę punktów.

3.     Ocena wystawiona przez wychowawcę jest ostateczna. W kwestiach spornych ocenę zachowania można poddać dyskusji na posiedzeniu Rady Pedagogicznej.

4.     W klasach IV-VI uczeń otrzymuje ocenę zachowania według skali: wzorowe, bardzo dobre, dobre, poprawne, nieodpowiednie, naganne.

5.     Ocena zachowania nie może mieć wpływu na oceny z zajęć edukacyjnych, promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie szkoły.

6.     Roczna ocena zachowania odzwierciedla zachowanie ucznia w ciągu całego roku szkolnego.

7.     Przy ustalaniu ocen zachowania uczniów niepełnosprawnych należy uwzględnić zalecenia zawarte w opiniach i orzeczeniach PPP.

8.     Każdy uczeń na początku semestru otrzymuje 125 punktów, które odpowiadają ocenie dobrej.

9.     Za pozytywne działania ucznia punkty są dodawane, a za nieodpowiednie zachowanie-odejmowane.

10.O przewidywanej ocenie zachowania uczniowie i rodzice są informowani na miesiąc przed klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej.

11.Punktowy System Oceniania Zachowania podlega ewaluacji na koniec roku szkolnego. Zebrane informacje i uwagi posłużą ewentualnym zmianom.

 

TABELA 2

Waga pozytywnych zachowań

Lp.

Pożądane zachowania ucznia

Punkty

Kto wstawia

P1

Udział w szkolnym konkursie przedmiotowym/zawodach sportowych (w zależności od uzyskanych wyników).

5-10

opiekun konkursu

P2

Udział w międzyszkolnym konkursie przedmiotowym/zawodach sportowych (w zależności od uzyskanych wyników).

10-15

opiekun konkursu

P3

Laureat w konkursie przedmiotowym/zawodach sportowych (poza szkołą).

20

opiekun konkursu

P4

Efektywne pełnienie funkcji w szkole, np. przewodniczący SU.

10 (raz w semestrze)

opiekun SU

P5

Efektywne pełnienie funkcji w klasie, np. gospodarz, skarbnik.

5 (raz w semestrze)

wychowawca

P6

Praca na rzecz klasy lub szkoły, np. przygotowanie gazetki, prace porządkowe, pomoc w bibliotece.

5

każdy nauczyciel

P7

Udział w uroczystościach szkolnych, np. rola w przedstawieniu.

10

opiekun

P8

Pomoc w przygotowaniu imprezy szkolnej (w zależności od stopnia zaangażowania).

5-10

organizator imprezy

P9

Praca na rzecz akcji charytatywnych, zbiórek, akcji pomocy.

5-10

opiekun akcji

P10

Aktywny udział w zajęciach dodatkowych organizowanych przez szkołę.

10 (raz w semestrze)

prowadzący zajęcia

P11

Wzajemna pomoc koleżeńska.

5

każdy nauczyciel

P12

Brak godzin nieusprawiedliwionych.

10 (raz w semestrze)

wychowawca

P13

Punktualność (dopuszczalne 1 spóźnienie).

10 (raz w semestrze)

wychowawca

P14

Wyjątkowa kultura osobista-dobre maniery w stosunku do dorosłych i rówieśników, brak wulgarnego słownictwa, zachowanie odpowiednie do sytuacji, nieuleganie nałogom, okazywanie szacunku pracownikom szkoły i innym uczniom.

15 (raz w semestrze)

wychowawca

P15

Wyjątkowa kultura osobista na poszczególnych przedmiotach.

5 (raz w semestrze)

każdy nauczyciel przedmiotu

P16

Dbałość o swój estetyczny wygląd i przestrzeganie zasad higieny osobistej.

10 (raz w semestrze)

wychowawca

P17

Premia za całkowity brak punktacji ujemnej.

10 (raz w semestrze)

wychowawca

 

TABELA 3

Waga negatywnych zachowań

 

Lp.

Niepożądane zachowania ucznia

Punkty

Kto wstawia

N1

Częste spóźnienia na lekcje z własnej winy.

5

każdy nauczyciel

N2

Nieusprawiedliwiona nieobecność na lekcji (ucieczka).

10

każdy nauczyciel

N3

Brak obuwia zmiennego.

5

wychowawca

N4

Brak stroju szkolnego (mundurek).

5

wychowawca

N5

Uciążliwe przeszkadzanie na lekcji (dotyczy jednej jednostki lekcyjnej).

10

każdy nauczyciel

N6

Niewykonanie poleceń nauczyciela.

10

każdy nauczyciel

N7

Celowe zniszczenie mienia szkolnego lub własności innej osoby.

20

każdy nauczyciel

N8

Wyjście bez zezwolenia poza teren szkoły.

10

wychowawca

N9

Zakłócanie spokoju na korytarzu w czasie lekcji.

5

każdy nauczyciel

N10

Aroganckie zachowanie wobec nauczycieli oraz pracowników szkoły.

20

każdy nauczyciel

N11

Stwierdzone zaczepianie słowne lub fizyczne wobec innych uczniów (dokuczanie, ubliżanie, przezywanie, ośmieszanie, wulgarne słownictwo, wulgarne gesty).

15

każdy nauczyciel

N12

Bójki uczniowskie.

25

każdy nauczyciel

N13

Kradzież, wyłudzanie pieniędzy, oszustwo, podrabianie dokumentów, podpisów.

30

wychowawca

N14

Nieodpowiednie zachowanie podczas imprez, uroczystości szkolnych, wyjść i wycieczek.

10

opiekun wycieczki/wychowawca

N15

Niestosowny, wyzywający wygląd niezgodny z zapisem w Statucie Szkoły (makijaż, biżuteria, farbowane włosy, noszenie czapki w pomieszczeniu, odzieży wierzchniej itp.).

10

wychowawca

N16

Brak stroju galowego.

10

wychowawca

N17

Zachowania zagrażające zdrowiu własnemu i innych (popychanie, podstawianie nogi, rzucanie plecakami, workami, bieganie po korytarzach, skakanie ze schodów, murków, bieganie do toalet, otwieranie okien itp.).

10

każdy nauczyciel

N18

Zaśmiecanie otoczenia.

5

każdy nauczyciel

N19

Stosowanie używek (alkohol, papierosy, narkotyki) również poza szkołą, potwierdzone obserwacją pracownika szkoły.

30

wychowawca

N20

Przynoszenie do szkoły ostrych narzędzi, innych niebezpiecznych przedmiotów i substancji.

20

wychowawca

N21

Używanie telefonów komórkowych, tabletów, MP3 itp .urządzeń bez zgody nauczyciela, z wyłączeniem czasu wolnego przed i po lekcjach  zgodnie z planem zajęć ucznia.

10

każdy nauczyciel

N22

Interwencja policji.

50

wychowawca

 

 

 

 

 

 

 

ZAŁĄCZNIK

 

do  uchwały rady pedagogicznej

 

nr 1/2015/2016

 

z dnia 31 sierpnia 2015r.

 

 

 

W Statucie Szkoły wprowadza się następujące zmiany :

 

W §3 w ustępie 3 słowa „ 7 lat” zostają zastąpione słowami „6 lat”.

 

W §3 ust. 8 otrzymuje brzmienie :

          8.1. W przypadku przyjęcia z urzędu w okresie od rozpoczęcia do zakończenia   

                 zajęć dydaktycznych do oddziału klasy I, II lub III  ucznia zamieszkałego

                 w obwodzie szkoły, dyrektor szkoły po poinformowaniu rady oddziałowej 

                 dzieli dany oddział, jeżeli liczba uczniów jest zwiększona ponad 25 uczniów.

 

          8.2. Dyrektor szkoły może odstąpić od podziału, którym mowa w ust. 8.1.,  

                 zwiększając liczbę uczniów w oddziale na wniosek rady oddziałowej oraz po

                 uzyskaniu zgody organu prowadzącego.

 

          8.3. Liczba uczniów w oddziale klas I – III może być zwiększona nie więcej niż           

                 o 2 uczniów.

 

          8.4. Jeżeli liczba uczniów w oddziale klas I – III  zostanie zwiększona zgodnie          

                 z ust. 8.2. i 8.3. w szkole zatrudnia się asystenta nauczyciela, który wspiera

                 nauczyciela prowadzącego zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze,

                 w tym oddziale.

 

          8.5. Oddział, w którym liczbę uczniów zwiększono zgodnie z ust. 8.2. i 8.3, może

                 funkcjonować ze zwiększoną liczba uczniów w ciągu całego etapu 

                 edukacyjnego.

 

W §3 ustępy 8, 9 10, 11, 12 otrzymują numerację odpowiednio : 9, 10, 11, 12, 13.

 

§4.1. punkt 9 otrzymuje brzmienie :

            9) umożliwienie pobierania nauki przez dzieci niepełnosprawne, 

                niedostosowanymi społecznie i zagrożonymi niedostosowaniem społecznym  

                zgodnie z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz

                predyspozycjami

 

W §12.1 pkt. 13 otrzymuje brzmienie :

           13) organizuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną w formach i na zasadach 

                 określonych w § 31 i §32 Statutu Szkoły oraz odpowiada za realizację zaleceń

                  wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ucznia.

 

W §14.2. dodaje się pkt. 9 w brzmieniu :

           9) ustala sposób wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym

                sprawowanego nad szkołą przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny,

                w celu doskonalenia pracy szkoły .

 

W §25  ustęp1 otrzymuje brzmienie :

1.     Podstawowymi formami działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły są :

1)    obowiązkowe zajęcia edukacyjne prowadzone w systemie klasowo-lekcyjnym

2)    zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia

3)    zajęcia dydaktyczno-wyrównwacze i specjalistyczne organizowane dla uczniów wymagających szczególnego wsparcia w rozwoju lub pomocy psychologiczno-pedagogicznej

4)    zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych

            Szkoła może prowadzić również inne niż wymienione w pkt.2-4 zajęcia 

            edukacyjne. Zajęcia te mogą być prowadzone z udziałem wolontariuszy.

 

§26 otrzymuje brzmienie :

1.     W szkole organizowane są zajęcia :

1)    obowiązkowe zajęcia edukacyjne z zakresu kształcenia ogólnego

2)    mogą być organizowane dodatkowe zajęcia edukacyjne :

a) zajęcia z języka obcego nowożytnego innego niż język obcy nowożytny

    nauczany w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych

b) zajęcia dla których nie została ustalona podstawa programowa, lecz 

    program nauczania tych zajęć został włączony do szkolnego zestawu

    programów nauczania

3)    zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych

4)    zajęcia prowadzone w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej

5)    zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów

2.     Zajęcia dodatkowe prowadzone są w grupach międzyklasowych i międzyoddziałowych poza systemem klasowo-lekcyjnym.

3.     Zajęcia dodatkowe organizowane są w ramach posiadanych przez szkołę środków finansowych lub godzin dyrektorskich.

4.     Liczbę uczestników zajęć nadobowiązkowych ustalają odpowiednie zarządzenia MEN.

 

W §44 ustępy 6 i 7 zostają usunięte. Wprowadza się ustęp 6 w brzmieniu :

          6. Warunki korzystania ze sprzętu elektronicznego

             1) Uczniowie przynoszą do szkoły telefony komórkowe, odtwarzacze i inny   

                  sprzęt elektroniczny na własną odpowiedzialność, za zgodą rodziców.

             2)  Szkoła nie ponosi odpowiedzialności za zniszczenie, zagubienie czy kradzież

                   sprzętu. przynoszonego przez uczniów.

             3)  Dopuszcza się możliwość korzystania z telefonu komórkowego i innych  

                  urządzeń elektronicznych podczas wycieczek szkolnych za zgodą rodziców,

                  którzy ponoszą pełną odpowiedzialność za sprzęt, po uprzednim ustaleniu

                  warunków korzystania z wychowawcą – opiekunem grupy.

             4)  Podczas  pobytu w szkole obowiązuje ograniczenie korzystania ze sprzętu

                  elektronicznego (telefony, tablety, smartfony, mp3 itp.) w obrębie godzin

                  edukacyjnych, terapeutycznych i dodatkowych danego dziecka. Podczas

                 zajęć edukacyjnych obowiązuje całkowity zakaz używania sprzętu

                 elektronicznego (wszystkie urządzenia muszą być wyłączone i schowane)–

                 z zastrzeżeniem punktu 6 i 7.                                                                                  

                  Korzystanie z telefonów komórkowych podczas zajęć edukacyjnych

                 dopuszcza się u dzieci, u których zdiagnozowano chorobę somatyczną,                    

                 w której procesie leczenia konieczny jest stały kontakt z rodzicem lub

                 opiekunem prawnym, co do dawki podawanego leku.

             5) Nagrywanie dźwięku i obrazu za pomocą telefonu, dyktafonu, odtwarzacza

                 MP czy aparatu fotograficznego jest możliwe jedynie za zgodą osoby

                  nagrywanej lub fotografowanej. Niedopuszczalne jest nagrywanie lub

                 fotografowanie sytuacji niezgodnych z powszechnie przyjętymi normami

                 etycznymi i społecznymi oraz przesyłanie treści obrażających inne osoby.

                 Powyższe nie dotyczy wydarzeń publicznych odbywających się w szkole,               

                 w tym uroczystości szkolnych.

             6) Możliwe jest korzystanie z telefonu komórkowego poza zajęciami  

                 edukacyjnymi (przed i po zajęciach lekcyjnych) z zastrzeżeniem pkt.5.

                 Możliwe jest korzystanie ze sprzętu elektronicznego w świetlicy szkolnej za

                 zgodą wychowawcy świetlicy. 

             7) Możliwe jest korzystanie podczas lekcji ze sprzętu elektronicznego, który jest

                   własnością szkoły.

             8)  Podczas przerw oraz w świetlicy i jadalni obowiązuje zakaz używania   

                  telefonów i innych urządzeń elektronicznych do celów innych niż tylko

                  wykonanie pilnego połączenia telefonicznego do rodzica lub opiekuna

                  prawnego, wynikającego z bieżącej potrzeby. Obowiązuje zakaz korzystania

                  z Internetu za pośrednictwem telefonu komórkowego.

              9) Uporczywe naruszenie przez ucznia zasad używania telefonów

                  komórkowych na terenie szkoły powoduje zabranie urządzenia przez

                  nauczyciela na czas zajęć lekcyjnych, a następnie przekazanie go do

                 depozytu u dyrektora szkoły – aparat zostaje wyłączony w obecności ucznia

                  Przypadek ten zostaje odnotowany przez wychowawcę klasy w zeszycie

                 uwag.

10)    Po odbiór telefonu zgłaszają się rodzice lub prawni opiekunowie ucznia.

       Zostają oni zapoznani z sytuacją i pouczeni o konsekwencjach
       (w tym konsekwencjach prawnych związanych z naruszeniem prywatności   

       uczniów lub pracowników szkoły).

 

W Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania wprowadza się następujące zmiany :

 

W §3 po zdaniu „Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego” dodaje  

          się zdanie : „Wprowadza się elementy oceniania kształtującego”.

 

W §4 dodaje się ust. 3 w brzmieniu :

           3. W celu udostępnienia oceniania bieżącego w szkole organizowane są

               konsultacje dla rodziców nie rzadziej niż jeden raz w miesiącu.

 

W §17.1. zdanie „Zastrzeżenia mogą być zgłoszone w terminie do 7 dni po zakończeniu  

              zajęć dydaktyczno-wychowawczych.” zastępuje się zdaniem :

              „Zastrzeżenia te zgłasza się od dnia ustalenia rocznej oceny klasyfikacyjnej             

               z zajęć edukacyjnych lub rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, nie

               później jednak niż w terminie 2 dni roboczych od dnia zakończenia rocznych  

               zajęć dydaktyczno-wychowawczych”.

W §17 ustęp 9 otrzymuje brzmienie :

            9. Uczeń, który z przyczyn usprawiedliwionych nie przystąpił do sprawdzianu         

                w wyznaczonym terminie, może przystąpić do niego w dodatkowym terminie 

                wyznaczonym przez dyrektora szkoły w uzgodnieniu z uczniem i jego

                rodzicami.

 

W §18 ustęp 4 otrzymuje brzmienie :

            4. O promowaniu do klasy programowo wyższej ucznia posiadającego 

                orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na

                upośledzenie umysłowe w stopniu umiarkowanym postanawia rada

                pedagogiczna, uwzględniając ustalenia zawarte w indywidualnym programie

                edukacyjno-terapeutycznym.

 

W §18 ustęp 7 otrzymuje brzmienie :

            7. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych poziomem rozwoju i osiągnięć

                ucznia w danym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia, rada

                pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I – III,

                na wniosek wychowawcy oddziału po zasięgnięciu opinii rodziców ucznia lub

                na wniosek rodziców ucznia po zasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału.

 

W §18 dodaje się ustęp 9 w brzmieniu :

            9. Na wniosek rodziców ucznia i po uzyskaniu wychowawcy oddziału albo na

                wniosek wychowawcy oddziału i po uzyskaniu zgody rodziców ucznia rada

                pedagogiczna może postanowić o promowaniu ucznia klasy I i II do klasy

                programowo wyższej również w ciągu roku szkolnego, jeżeli poziom rozwoju

                i osiągnięć ucznia rokuje opanowanie w jednym roku szkolnym treści

                nauczania przewidzianych w programie nauczania  dwóch klas.

 

W §20 ustęp 3 otrzymuje brzmienie :

            3. O ukończeniu szkoły przez  ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie

                kształcenia specjalnego wydane ze względu na upośledzenie umysłowe                

                w stopniu umiarkowanym postanawia rada pedagogiczna, uwzględniając

                ustalenia zawarte w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym.